Martin Károly Od Vás

Kremnica sa prezentovala v Budapešti

V dňoch 3.-6.marca sa Kremnica prezentovala na výstave cestovného ruchu UTAZÁS v Budapešti. Je to jedna z najväčších výstav s návštevnosťou až 40 tisíc ľudí. Základné informácie o meste záujemcom poskytovala Betty Mršková. Prečítajte si jej postrehy.

[size=16]Maďari Kremnicu poznajú[/size]

Počas 4 dní sa pri našom pultíku , ktorý je súčasťou veľkého výstavného stánku SACR ( Slovenskej agentúry pre cestovný ruch) pristavili desiatky ľudí. Spočiatku sme ich chceli aj počítať, kvôli štatistike, ale po dvoch hodinách sme už nestíhali počítať. Prezentovali sme mesto, jeho pamiatky, históriu a Múzeum mincí a medajlí. Pre maďarských turistov nie je Kremnica neznáma. Poznajú ju ako súčasťou svojej histórie. Poznajú ju ako zlaté kráľovské mesto s chýrnou mincovňou a zlatým i dukátmi. Aj v súčasnosti do Kremnice prichádzajú najmä za poznaním histórie. Z tohoto pohľadu je pre cestovný ruch strategická kremnická mincovňa, kremnický hrad, Kostol sv. Kataríny a Múzeum mincí a medajlí. Popri tomto poznaní môžeme ponúkať aj ďalšie zaujímavosti: Banské múzeum, Múzeum gýča a pod.

[size=16]Chýbajú sezónne zľavy a balíky pre rodiny s deťmi[/size]

Maďarskí turisti prichádzajú spoznávať Kremnicu nie cez cestovné kancelárie, ale plánujú si výlety s rodinou, s priateľmi, ale zájazdy si organizujú aj rôzne spolky, kluby, dôchodcovia, záhradkári, aj turisti. Sú to ale zvyčajne jednodenné návštevy. Bolo zaujímavé takýmto záujemcom ponúknuť informáciu, že ak sa ubytujú v Kremnici, môžu si urobiť hviezdicové výlety, do Bojníc, Harmanca, Vyhní, Oravský Zámok a cestou domov môžu navštíviť Banskú Štiavnicu či Komárno. Dôležitým momentom je, že sa môžu obrátiť na turistického sprievodcu, ktorý ovláda maďarčinu, cítia sa vtedy sebaistejšie a bezpečnejšie. Pretože obavy o bezpečnosť sme počuli z úst mnohých. Cestovný ruch je oblasť veľmi citlivá na rôzne kauzy, politické dianie. Ak politické špičky prezentujú navonok nenávisť voči Maďarom, ako sme boli svedkami ešte pred pár rokmi, cestovný ruch to okamžite zaznamená na nižšej návštevnosti a dopyte po cestovaní. Preto je namieste pracovať s tou témou veľmi citlivo s uvedomovaním si dopadov na občanov živiacich sa cestovným ruchom. To je výzva k politikom. Výzva smerom k poskytovateľom služieb v oblasti cestovného ruchu v Kremnici a jej blízkom okolí je jednoduchá: kvalita a cena. Poskytovať služby vysokej kvality za prijateľné ceny. Mnohý sa nás pýtali na možnosti ubytovania. Nemali sme k dispozícii aktuálne cenníky, neboli pripravené žiadne mimosezónne zľavy, ani atraktívne napríklad veľkonočné akcie, balíky pre rodiny s deťmi, tak sme mohli iba z vlastných poznatkov čerpať informácie o možnostiach.

[size=16]Drahé ubytovanie[/size]

Ak sa v Kremnici pohybujú ceny ubytovania za 1 noc na osobu okolo 20€, nie je to prijateľné pre všetky kategórie turistov. Sú skupiny, ktoré radšej príjmu ubytovanie nižšej kategórie ale investujú do návštevy múzeí, na lyžovačku. Nechápavo na nás pozerali, keď sme povedali, že lyžiarsky lístok neplatí na všetky vleky na Skalke a na Krahule si treba kúpiť iný. Ak sa porovnávajú ceny lístkov v týchto dvoch strediskách sú značné rozdiely. Je zrejme sa pozrieť aj do okolitých stredísk, aby bolo jasné, kto získa maďarského lyžiara. Avšak Kremnica má aj svojich stabilných turistov. Asi 2/3 návštevníkov, ktorý sa pri našom pulte pristavili rozprávali, že Kremnicu už v minulosti navštívili, že sem chodia lyžovať pravidelne. Takéto správy vždy potešia. V maďarských médiách sa však zmienka o Kremnici vyskytuje častejšie, stálo by to za to monitorovať situáciu. Deň pred veľtrhom niektorá z maďarských televízií dávala reportáž z Kremnice a o mincovni, ktorá sa stala súčasťou Európskeho kultúrneho dedičstva. V našom stánku sa pristavila aj reportérka maďarského rozhlasu zo štúdia Szeged, vysielania pre národnostné menšiny, ktorá spravila reportáž o novotách na Slovensku a tak sme pozdravili dolnozemských Slovákov v rodnej slovenskej reči.

Veľtrh sa skončil, my sme sa vrátili s množstvom námetov, ako cestovný ruch v Kremnici zlepšiť, čo urobiť, aby k nám maďarský turisti radi chodili a radi sa sem vracali. Je ešte čo zlepšovať.

Betty Mršková Foto: www.jtvproduction.eu

[color=#ff0000]­Súvisiac článok s videom [link=http://www­.ziar24.sk/new­s.php?extend.83758­.141]Kremnica a rozvoj cestovného ruchu[/link]

Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM