Martin Károly Rôzne

Na žiarskom zastupiteľstve opäť ostrá diskusia

Na mestskom zastupiteľstve, ktoré sa uskutočnilo vo štvrtok 12. augusta sa opäť otvorila téma "zrušeného" obchvatu budúcej rýchlostnej komunikácie R2. Prejavy k téme /pozrite video/ mali aj primátor Ivan Černaj a poslanec Ladislav Kukolík,

O tejto problematika sa prvý krát na pôde žiarskeho parlamentu hovorilo 10. júna. S témou prišiel Ladislav Kukolík. „Mojim cieľom dnes bolo ako poslanca mestského zastupiteľstva upozorniť verejnosť, vedenie mesta a poslancov na skutočnosť, že obyvatelia Žiaru nebudú mať pripojenie z R1 ani R2.“ argumentoval v júni Kukolík.

Primátor mesta Ivan Černaj, reagoval na email, v ktorom Ladislav Kukolík obviňuje mestské médium, že neobjektívne informovalo žiarsku verejnosť. Podľa primátora bolo ale poslancovi „dostatočne odpovedané“.

Černaj vo svojom prejave naznačil, že za snahou o obnovenie zjazdu a výjazdu z R2 na Dubčekovu ulicu, stojí Vladimír Urblík, ktorý vlastní pozemky priamo na mieste, kde sa pôvodne táto križovatka mala nachádzať. Primátor obvinil poslanca Kukolíka z toho, že zastáva záujmy jednotlivcov na úkor verejnosti. Ladislav Kukolík sa bránil: „On mi akurát oznámil, ako aj Tebe /primátorovi/, že križovatka, ktorá tam bola naplánovaná je zrušená. To je všetko, čo s pánom Urblíkom v tejto kauze mám. Všetko ostatné je jeho problém“.

Vladimír Urblík síce nepopiera, že v danom úseku vlastní pozemky, zároveň ale tvrdí, „že je tam ďalších 150 vlastníkov. Časť mojich pozemkov už bola vykúpená NDS-kou. Takže v tomto prípade nejde o peniaze. Obávam sa toho aby tento úsek neskončil ako v pri Budči, alebo Kováčovej, kde sa príjazdy budujú až teraz.“ tvrdí žiarsky podnikateľ. „Podstatné je to, že je absurdné aby okresné mesto Žiar nad Hronom nemalo výjazd na R1 a R2. Ak sa o nevybuduje tak budeme do mesta z diaľnice vchádzať 8 km od Žiaru, v Lehôtke pod Brehmi.“ Urblík reaguje aj na diskusiu zo štvrtkového zastupiteľstva, ktorú vníma ako predvolebnú: „Som strašne vďačný poslancovi Kukolíkovi, že s tou témou bol ochotný verejne vystúpiť a podľa mňa on zastupuje záujmy občanov, hlavne preto, že tá križovatka bola prijatá v Územnom pláne mesta, ktorý má platnosť a účinnosť zákona.“ dodáva Vladimír Urblík, ktorý založil aj Občianske združenie R2 pre Žiar.

Hovorca Národnej dialničnej spoločnosti /NDS a.s./, Marcel Jánošík ešte v júni pre Žiar24 potvrdil, že na cestu ešte nie je vydané stavebné povolenie. Zároveň dodáva, že „vo veci sa rozhodlo 13.6.2008 za účasti zástupcov Mesta Žiar nad Hronom, MDPT SR a NDS„. Ako hlavný dôvod Jánošík zrušenia uvádza že Križovatka Žiar je v rozpore s platnou STN 73 61 01 a STN 73 61 02c. Podľa hovorcu nie je dodržaná vzdialenosť medzi križovatkami, ako aj dĺžky vyraďovacích a zaraďovacích pruhov do križovatky Žiar. Vznikali by krátke priepletové úseky, čo má vplyv na bezpečnosť dopravy. Ďalej hovorca NDS upozorňuje, „že navrhovaná križovatka Žiar by mala vplyv najmä na bezpečnosť dopravy, doprava z rýchlostných ciest R1 a R2 by bola vedená priamo do mesta Žiar nad Hronom a tým príde k značnému navýšeniu hluku, čo bude mať negatívny vplyv na obyvateľstvo mesta.“ Na otázku Žiar24 či NDS a.s. ušetrila zrušením pôvodne plánovanej križovatky, Marcel Jámošík odpovedá sumou 8 200 000,–€

/mak/ video:** nezostrihaná diskusia: Ivan Črenaj, Ladislav Kukolík, Roman Zaťko** /21 min/

[color=#ff0000]­Súvisiaci článok Zrušenie mimoúrovňovej križovatky z R2 vyvolalo v žiarskom parlamente búrlivú diskusiu http://ziar24.sk/news.php?…

Na žiarskom zastupiteľstve opäť ostrá diskusia
1
Galéria
MsZ R2
3
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM