Naštvaní kremnickí podnikatelia + niektorí poslanci: Mesto je hrobárom turistického ruchu, za TIETO noviny sa môže hanbiť!

Takéto reakcie vyvolalo prvé číslo turistických novín, ktoré mali byť šancou pre turistický ruch v Kremnici. Mesto však zaplnilo v novinách len štyri strany, hoci Turiec ich mal niekoľkonásobne viac. Rozčúlení podnikatelia nazývajú kompetentných hrobármi cestovného ruchu. Čo sa vlastne stalo?

Barbara Dallosová
Ilustračný obrázok k článku Naštvaní kremnickí podnikatelia + niektorí poslanci: Mesto je hrobárom turistického ruchu, za TIETO noviny sa môže hanbiť!
Foto: Martin Károly / Zdroj: Dnes24.sk

Vydavateľom Turčianskoteplic­kých turistických novín je mesto Turčianske Teplice. Noviny, ktoré by mali vychádzať dva krát ročne počítali aj so širším regiónom. Kremnici ponúkli spoluprácu. Mnohí obyvatelia, miestni podnikatelia aj samotní mestskí poslanci ale zostali po prečítaní novín, podľa ich slov, viac než nemilo prekvapení.

Štyri strany pre Kremnicu

Úlohou mesta bolo vytvoriť obsah, ktorý by v novinách Kremnicu propagoval aj v Turčianskych Tepliciach. Ten mal však nakoniec iba štyri strany, pričom počet strán venovaných Turcu bol 16 vrátane cielenej turistickej inzercie. Noviny išli do každej domácnosti, no dostali sa aj v vo väčšom počte do reštaurácií, či kaviarní. Tu mali zaujať turistov, ktorí sú práve v meste a upriamiť ich pozornosť na zaujímavosti, či služby ponúkané v meste.

Dôležitým krokom bolo tiež oslovenie miestnych podnikateľov, ktorí by v novinách mohli využiť inzerciu a k propagácii Kremnicka tak pomôcť. A práve tu sa podľa mnohých stala chyba.

Na podnikateľov sa zabudlo?

Za oslovovanie podnikateľov bolo údajne zodpovedné Kultúrne a informačné centrum (KIC) mesta. Zuzana Tileschová z KIC sa ale bráni, že zo strany podnikateľov záujem nebol. ,,Len e-mailom sme kontaktovali minimálne 20 podnikateľov, prišla jedna odpoveď,“ vysvetľuje. Niektorí mestskí poslanci ale tvrdia, že sa im sťažovali práve podnikatelia, ktorí údajne ani neboli oslovení.

Zaplatili sme za nič!

Práve oslovovanie formou e-mailu je ale tŕňom v oku mnohých Kremničanov. ,,Ja som názoru, že oslovenie mailom v dnešnej dobe nie je dostačujúca komunikácia. Neviem si predstaviť že po takejto mailovej výzve, keby som bol na ich mieste ja a nedostal by som spätnú väzbu, že by som vec neriešil ďalej a nepokúšal sa im aspoň zavolať. Tu nie sme v Bratislave ktorá ma veľký počet obyvateľov. Sme malé mesto kde sa všetci poznáme a stačí sa prejsť po pešej zóne a hneď mám odchytené gro podnikateľov v Kremnici. Dalo sa to vyriešiť aj inak. Môj dojem je že sme zaplatili turčianskej strane za nič,“ myslí si mestský poslanec Milan Žabka.

,,Okrem toho, že máme len štyri strany, prezentovali sme veci ktoré boli vytvorené v minulom období. Neprezentovali sme nové veci. Fotky ktoré boli uvedené na tej kremnickej strane boli fotky staré,“ pridáva sa poslanec Jaroslav Slašťan.

Podnikatelia: Jediným kontaktom s mestom je už len platenie daní!

Dotknutí podnikatelia sa k téme otvorene vyjadrili aj na facebooku. A servítku pred ústa si teda nedávali. ,,Tvrdenia o tom, aký je čulý turistický ruch v meste a okolí sú nielen zavádzajúce, ale aj zaváňajú už predvolebnými populistickými snahami,“ začínajú svoj dlhý prehovor podnikatelia na facebooku.

,,Skoro dennodenne sa stretávame s názormi hostí, ktorí život v meste najmä vo večerných hodinách prirovnávajú k cintorínskej atmosfére. Najmä tí hostia, ktorí navštívia napr. Banskú Štiavnicu, a potom nevedia trafiť do Kremnice kvôli zlému a nedostatočnému označeniu smerových tabúľ na rýchlostnej ceste R1, sa nelichotivo vyjadrujú na adresu mesta a kriticky porovnávajú pulzovanie života v týchto dvoch historických banských mestách,“ opisujú ďalej svoj pohľad na vec.

,,Nielenže nikto z mesta sa nás dodnes neopýtal na problémy a starosti v našich zariadeniach, ale ak sme niečo od mesta požadovali v rámci ich kompetencií, tak tomu bolo vyhovené len s veľkou obtiažou alebo to bolo úplne ignorované. Jediným kontaktom s mestom zostáva platenie daní a poplatkov,“ dodávajú na záver. Pod vyjadrením na sociálnej sieti sú podpísaní Juraj Slašťan, penzión STEFANSHOF, Sandra Šebová, penzión Veža Kremnica, Silvester Truban, Hotel Centrál Kremnica a Radomír Šebeň, Modrý Kocúr.

A takto to spravili v Turci

Na stránkach venovaných turčianskemu regiónu je zdá sa, priestor na podnikateľskú inzerciu využitý dobre. ,,Nie, sťažnosti sme nemali. My sme hneď na začiatku spravili spoločné stretnutie podnikateľov a vedenia mesta, na ktorom sme vec objasnili. Potom sme sa už individuálne, či už e-mailom, telefonicky alebo osobne, dohodli s jednotlivými podnikateľmi,“ vysvetľuje taktiku turčianskej strany členka redakčného tímu Anna Weissová.

,,Je to náš projekt a mestu Kremnica sme len ponúkli priestor. To ako ho oni využili, bolo ich rozhodnutie,“ dodáva na záver.

Zdroj: Dnes24.sk

Odporúčame