OBRAZOM: Kremnica hostila súťažiacich v prednese
Kremnica hostila cez víkend súťažiacich v prednese. Ide o jedinečný projekt, ktorého sa zúčastnili aj zahraniční študenti. Kremnickí žiaci získali niekoľko ocenení. Pozrite si parádne fotky Petra Kováča.
Celoštátna prehliadka v umeleckom prednese poézie, prózy, vnútorného monológu a experimentálneho prednesu žiakov Základných umeleckých škôl na Slovensku s medzinárodnou účasťou nesie názov Prednášam teda som… Tohtoročného kola sa zúčastnili i recitátori z Ukrajiny, Čiech i Poľska.
Ocenení žiaci kremnickej ZUŠky
V jednotlivých kategóriách sa predstavili aj žiaci Základnej umeleckej školy J. Bellu v Kremnici. Domov si odniesli niekoľko ocenení: 1. kategórii – poézia sa v zlatom pásme umiestnila Eliška Kuricová. V 1. kategórii – próza sa v striebornom pásme umiestnili hneď dvaja žiaci kremnickej ZUŠky, a to Lenka Tučeková a Kristína Mikušová. V 2. kategórii – próza si miesto v zlatom pásme vybojovala Veronika Bajnoková a bronzové pásmo získala Nina Briatková z kremnickej ZUŠky a Jana Frindtová zo žiarskej ZUŠky. V štvrtej kategórii – próza sa v bronzovom pásme umiestnil Ľubor Bernát. V 5. kategórii – próza si miesto v striebornom pásme vybojovala Radka Fillová z kremnickej ZUŠky. V striebornom pásme v 5. kategórii – vnútorný monológ sme našli meno ďalšieho nášho žiaka, Jozefa Bajnoka.
Aj ďalší zabodovali
V zlatom pásme sa v 1. kategórii – experimentálny prednes umiestnila Ninka Károlyová, spolu s Maximom Majerom a Táňou Brtkovou. Rovnako sa v tejto kategórii umiestnili aj Matúš Vojtko a Alex Fillo zo ZUŠ J. Bellu v Kremnici. V 4. kategórii – experimentálny prednes bodovali v bronzovom pásme Annamária Krajčiová a Beáta Palíková.
O projekte…
Projekt Prednášam teda som… vznikol v roku 2008 ako spontánna reakcia tvorcov, žiakov a pedagógov Literárno-dramatických odborov základných umeleckých škôl na Slovensku, ktorí cítili potrebu konfrontácie svojej práce s ostatnými. Hlavným cieľom projektu je vytvorenie priestoru pre realizáciu recitátorov vo všetkých vekových kategóriách. Možnosť predstaviť tvorivú prácu režisérov a pedagógov v rôznych kategóriách umeleckého prednesu a zároveň podporiť rétorickú tvorivosť.