Martin Károly Rôzne

Petícia za zjazd z R2 skončí na Ministerstve dopravy

Žiar nad Hronom 13. októbra - V pondelok 4.októbra začali signatári petície R2 pre Žiar nad Hronom so zbieraním podpisov. Chcú zjazd z budúcej rýchlostnej komunikácie priamo do mesta, cez tzv. Lovčiansku cestu. Do dnes petíciu podpísalo 2600 ľudí. V

Petičný výbor upustil od pôvodne požadovanej mimoúrovňovej križovatky v predmetnom úseku. Akceptovali výhrady Národnej diaľničnej spoločnosti a.s., podľa ktorej naplánovaná križovatka nespĺňa platné normy. Petičný výbor, ako účastník konania, žiada jednoduchý zjazd a výjazd z tejto budúcej rýchlostnej komunikácie.

Vladimír Urblík, predseda petičného výboru tvrdí, že podobné stavby sa realizujú v súčasnosti aj v Budči, či na Kováčovej. „Je to to ten istý prípad, kedy z rýchlostnej komunikácie ústi zjazd na cestu III. triedy.“ Hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti /NDS a.s./ Marcel Jánošík kontruje tvrdením, že, „…sú to neporovnateľné prípady, nakoľko sa tieto úseky pripravovali ako cesty I. triedy, ktoré boli neskôr preklasifikované na rýchlostné cesty. Slovenská technická norma (STN) umožňuje napojenia rýchlostnej cesty na cesty I. triedy, ale diaľnice a rýchlostné cesty sa stavajú najmä pre tranzitnú rýchlu dopravu pre celý rýchlostný ťah.“ tvrdí Jánošík a dodáva že je aj prípad Žiaru nad Hronom, kde je obchvat mesta jedným z prvých úsekov rýchlostnej cesty R2 (jej ťahu od Trenčína po Zvolen), ktorý sa začne stavať v roku 2011.

Urblík ďalej obviňuje vedenie mesta, že na pracovnom rokovaní, so zástupcami NDS a.s., ktoré sa uskutočnilo 13. júna 2008, neobhajovali razantnejšie platný územný plán mesta, v ktorom bola a aj v súčasnosti je predmentná viacúrovňová križovatka naplánovaná. V zázname rokovania sa uvádza, že „k zrušeniu križovatky Žiar nemal pripomienky, nakoľko zrušenie križovatky mestu Žiar môže pomôcť v tom smere, že doprava z rýchlostnej cesty by bola vedená cez zastavané územie, čo by malo za následok zvýšenie hluku dopravy na obyvateľstvo.“

Mesto vtedy reagovalo na vyjadrenie NDS o tom, že plánovaná križovatka nevyhovuje platným normám STN, z dôvodu vzdialeností križovatiek. Zaujímalo nás do akej miery bolo toto stretnutie smerodatné. „Ak by vtedy mesto protestovalo voči zrušeniu predmetnej križovatky, zmenilo by sa záverečné stanovisko?" Hovorca NDS a.s. odpovedá: „Pravdepodobne nie, nakoľko navrhovaná križovatka je najmä z hľadiska bezpečnosti nevyhovujúca.“

Ivan Černaj, primátor mesta podotýka, že v tomto prípade ide o otázku na NDS a.s. „Podľa mňa je táto témy predovšetkým spolitizovaná, …my nie sme investor a od začiatku to nebola otázka pre nás. Ale ak by ľudia, teda približne 1200 obyvateľov z Dubčekovej ulice túto petíciu podpísali, tak sa k nim pridám.“ vysvetľuje Černaj.

Vladimír Urblík, predseda petičného výboru si chcel podľa jeho slov petíciou zistiť ako vnímajú túto otázku Žiarčania. „Podpísalo sa nám už aj približne 100 ľudí z Ulice A. Dubčeka.“ dodáva Urblík. „Viem, že si mnohý myslia, že som v tejto veci aktívny len preto, že na Lovčianskej ceste vlastním pozemky. Áno je to tak, podobne ako ďalší vlastníci. Podľa územného plánu mesta tu má vyrásť nová zóna pre priemysel, obchody, pumpu, čo je myslím veľké plus pre mesto. Sám bývam v Žiari, veľmi ma to zaujíma a nemienim sa odtiaľto sťahovať. Robím to s tým zámerom, že to ucelím, a následne ponúknem investorovi, ten zas dá prácu ľuďom. Nevidím na tom nič zlé.“ dodáva na záver Urblík.

/mak/

[color=#ff0000]­Súvisiace články Zrušenie mimoúrovňovej križovatky z R2 vyvolalo v žiarskom parlamente búrlivú diskusiu http://www.ziar24.sk/news.php?… Na žiarskom zastupiteľstve opäť ostrá diskusia http://www.ziar24.sk/news.php?…

Petícia za zjazd z R2 skončí na Ministerstve dopravy
1
Galéria
r2 peticia
9
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM