Barbara Dallosová Správy

Počítajte so zdržaním: Cesta medzi Žiarom a Kremnicou v rekonštrukcii. Dokedy?

Nedostatočná únosnosť vozovky, nedostatočne odvodňovacie zariadenia a priepusty a nedostatočné či chýbajúce bezpečnostné zariadenia. Tak vidí Slovenská správa ciest (SSC) cestu medzi Žiarom nad Hronom a Kremnicou. Preto sa pustili do jej rekonštrukcie. Čítajte, čo to znamená pre vodičov...

Ilustračný obrázok k článku Počítajte so zdržaním: Cesta medzi Žiarom a Kremnicou v rekonštrukcii. Dokedy?
Foto: Martin Károly / Zdroj: Dnes24.sk

V Banskobystrickom kraji začali tento týždeň s rozsiahlymi opravami poškodených ciest I. triedy, za účelom zvýšenia bezpečnosti a zlepšenia technických parametrov. Investorom je SSC a práce v hodnote viac ako 17,61 milióna eur bez DPH bude financovať prostredníctvom európskeho Operačného programu Doprava.

Dodávateľom prác je spoločnosť Skanska. Tá sa podľa jej oblastného manažéra Mariána Čechoviča zaviazala práce dokončiť do šiestich mesiacov. Pracovať sa bude na cestách I/65, I/66 a I/50 v okresoch Žiar nad Hronom, Lučenec a Krupina. Ide o 9,5-kilometrový úsek na ceste I/65 Stará Kremnička – Kremnica, 6,9-kilometrový úsek na ceste I/50 Uderiná – Vidiná, 7,6 kilometra dlhý úsek cesty I/66 Domaníky – Krupina a 6,2 kilometra dlhý úsek cesty I/66 Dudince – Hontianske Tesáre.

Spoločným menovateľom všetkých ciest v rekonštrukcii je nedostatočná únosnosť vozovky, nedostatočne funkčné odvodňovacie zariadenia a priepusty a nedostatočné, respektíve chýbajúce bezpečnostné zariadenia. Na rekonštruovaných úsekoch sa nachádza viacero mostov vykazujúcich poškodenia, ktoré si vyžadujú rôzne druhy opráv.

,,Zásahy do vozovky sa líšia podľa úsekov od povrchových opráv vozovky, až po jej kompletnú výmenu. Práce budú realizované za plnej premávky pri striedavom uzavretí jedného jazdného pruhu s dôrazom na bezpečnosť práce," priblížil proces Čechovič.

V rámci celkového zvýšenia bezpečnosti pribudnú na rekonštruovaných úsekoch nové zvodidlá a smerové stĺpiky, tlmiče nárazov a energeticky absorpčné koncovky. V tých úsekoch, kde je krajnica nedostatočne široká, aby mohli byť osadené bezpečnostné zvodidlá, bude cesta rozšírená a v potrebných prípadoch spevnená železobetónovým oporným múrom. Na exponovaných miestach smerových oblúkov pribudnú aj zvodidlá s ochranou pre motocyklistov. Priechody pre chodcov v nebezpečných zónach budú označené LED výstražnými svetlami a vybavené detektorom pohybu chodcov.

Foto: archív Žiar24

Zdroj: TASR
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM