Martin Károly Rôzne

Skupina Kremničanov sa obáva rozšírenia cesty

25. marca vystúpili na kremnickom mestskom zastupiteľstve signatári petície proti rozširovaniu cesty 1/65 v úseku Kremnica- Kremnické Bane. Tvrdia že obchvat mesta R3 sa nikdy nepostaví.

„Ako budú ľudia prechádzať na druhú stranu cesty, keď už teraz je to nebezpečné“ tvrdí člen petičného výboru Ivan Frzoň. Ich hlavnou výhradou je tvrdenie, že súčasná cesta 1/65 sa po rozšírení nad Kremnicou prekategorizuje, zastaví sa priechod nákladnej dopravy cez Donovaly a takmer 30 rokov sľubovaná rýchlostná komunikácia sa nikdy nepostaví, respektíve začiatok výstavby sa bude odkladať do neurčita. /pozri video/

„Na predmetnú rýchlostnú cestu bola spracovaná technická štúdia (TS), ktorej koncept je momentálne v pripomienkovom konaní“ tvrdí hovorca Národnej diaľničnej spoločnosti /NDS/ Marcel Jánošík. „V rámci tejto technickej štúdie bolo navrhnuté variantné vedenie trasy (obchvat Kremnice ako aj prepojenie R3 a R2 a ich peaz v úseku Handlová – Žiar nad Hronom…). Po dodaní TS bude pokračovať proces EIA. Výsledný variant bude odporučený v záverečnom stanovisku vydanom Ministerstvom životného prostredia SR. Do vydania tohto záverečného stanoviska nie je možné určiť výsledný variant.“ dodáva Jánošík.

Na oficiálnej stránke NDS sa rok 2016 uvádza ako predbežný termín začatia výstavby rýchlostnej komunikácie R3 Horná Štubňa- Šašovské Podhradie. http://www.ndsas.sk/…cesty/12329s?…

Vedúca organizačno-správneho odboru Slovenskej Správy ciest tvrdí, že rekonštrukcie cesty nad Kremnicou sa bude realizovať v dvoch etapách. V roku 2011 by sa mala začať „rekonštruovať cesta medzi Kremnicou a Kremnickými Baňami /1472 m/. Následne sa bude budovať cesta Kremnické Bane- hranice okresu /3 605m/.

„Predmetom pripravovanej rekonštrukcie úseku cestnej komunikácie je uvedenie smerového a výškového vedenia trasy do normového stavu a rozšírenie cestnej komunikácie o prídavný pruh pre pomalé vozidlá na celej dĺžke navrhovanej trasy, výstavba chodníkov pre peších v intraviláne mesta „ dodáva Fedorová. Ďalej uvádza, že v tomto roku sa ešte rekonštrukcia cesty Kremnica – Kremnické Bane dá pripomienkovať.

Otázku o uzatvorení cesty pre nákladnú dopravu cez Donovaly sme adresovali hovorcovi Banskobystrického samosprávneho kraja. Na uvedenú otázku neodpovedal, z neoficiálneho zdroja sme sa ale dozvedeli, že nákladná doprava v tomto úseku bude zastavená až po dobudovaní novej rýchlostnej komunikácie medzi Banskou Bystricou a Ružomberkom.

Faktom ale ostáva, že prechod cez cestu v intraviláne mesta je problematický už teraz. „Niekedy musíme čakať až 10 minút kým sa dostaneme na druhú stranu cesty“ tvrdí Hana z Kremnice. „Často sa kamióny predbiehajú priamo v meste. Je to nebezpečné.“ dodáva nespokojná Kremničanka.

V osemdesiatich rokoch minulého storočia bola cesta cez historické centrum odklonená. Za obeť prestavby vtedy paradoxne padlo množstvo historických objektov v meste. V súčasnosti prechádza mestom trojprúdová cesta.

„Občania Kremnice ťažko znášajú nárast kamiónovej dopravy cez mesto. V roku 2010 by sa malo uskutočniť opätovné sčítanie prechodu vozidiel po ceste I/65, ktoré ukáže jej aktuálne dopravné zaťaženie.“ uzatvára problematiku Zuzana Balážová, kremnická primátorka.

/mak/

Skupina Kremničanov sa obáva rozšírenia cesty
1
Galéria
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie na Dnes24.sk
Magazín
Najčítanejšie v regióne
Najčítanejšie zo Slovenska
SLEDUJTE NÁŠ INSTAGRAM