Steiger dosiahol v 1. štvrťroku vyšší zisk ako pred rokom
Vyhne 26. apríla (TASR) - Pozitívny vývoj v predaji všetkých druhov pív od začiatku tohto roka distribuovaných pivovarom Steiger, a. s., Vyhne sa pozitívne premietol aj do jeho hospodárenia.
Pivovar uzavrel 1. štvrťrok s podobnými celkovými tržbami ako vlani,
ale s vyšším ziskom ako za rovnaké obdobie roku 2009. Začiatok tohto roka
bol síce slabší, ale marec bol výnimočne silný a celkové výnosy pivovaru
v tomto mesiaci narástli oproti marcu minulému roku o 24,8 %. A to pri
náraste tržieb za tovar o 50 % a za tovar z vlastnej výroby o 15,5 %,
konštatoval vedúci marketingu pivovaru Steiger Emil Mihálik.
Vyhniansky pivovar je významným distribútorom viacerých importovaných
značiek pív na slovenský trh. Okrem toho vyrába vlastné i privátne pivá,
objem ich predaja za 1. štvrťrok dosiahol spolu 51.623 hektolitrov.
V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2009 sa zvýšil na 102 %, ale
ziskovosť firmy sa zvýšila ešte viac.
„Svedčí to o priaznivom vývoji na trhu, keď pivovarníctvo dostáva
šancu pozviechať sa z minimálnej ziskovosti, ktorá nestačí ani na
jednoduchú reprodukciu. Svetová hospodárska kríza škodila celému odvetviu
aj tým, že pivovary nemohli vytvárať dostatok zdrojov na potrebné
investície. Našou filozofiou je vytvorený zisk opätovne reinvestovať na
udržanie a zvyšovanie kvality produkcie,“ zdôraznil Mihálik.
Dodal, že Steiger prešiel krízou pomerne dobre a zachoval si i podiel na
trhu. Počas vlaňajšieho krízového roku si udržal ziskové hospodárenie a
dokonca zvýšil celkové tržby zo 14,07 milióna na 14,14 milióna eura, pri
výstave 180.000 hl piva z vlastnej produkcie. Steiger je najstarším
slovenským pivovarom s bohatou tradíciou a takmer nepretržitým varením
piva od roku 1473. Varí sa v ňom v najmodernejších výrobných
zariadeniach, ale stále klasickým postupom otvoreného a dlhodobého
kvasenia.
Zdroj: TASR