Steiger dosiahol v 1. štvrťroku vyšší zisk ako pred rokom

Vyhne 26. apríla (TASR) - Pozitívny vývoj v predaji všetkých druhov pív od začiatku tohto roka distribuovaných pivovarom Steiger, a. s., Vyhne sa pozitívne premietol aj do jeho hospodárenia.

Martin Károly

Pivovar uzavrel 1. štvrťrok s podobnými celkovými tržbami ako vlani, ale s vyšším ziskom ako za rovnaké obdobie roku 2009. Začiatok tohto roka bol síce slabší, ale marec bol výnimočne silný a celkové výnosy pivovaru v tomto mesiaci narástli oproti marcu minulému roku o 24,8 %. A to pri náraste tržieb za tovar o 50 % a za tovar z vlastnej výroby o 15,5 %, konštatoval vedúci marketingu pivovaru Steiger Emil Mihálik.
Vyhniansky pivovar je významným distribútorom viacerých importovaných značiek pív na slovenský trh. Okrem toho vyrába vlastné i privátne pivá, objem ich predaja za 1. štvrťrok dosiahol spolu 51.623 hektolitrov. V porovnaní s rovnakým obdobím roku 2009 sa zvýšil na 102 %, ale ziskovosť firmy sa zvýšila ešte viac.
„Svedčí to o priaznivom vývoji na trhu, keď pivovarníctvo dostáva šancu pozviechať sa z minimálnej ziskovosti, ktorá nestačí ani na jednoduchú reprodukciu. Svetová hospodárska kríza škodila celému odvetviu aj tým, že pivovary nemohli vytvárať dostatok zdrojov na potrebné investície. Našou filozofiou je vytvorený zisk opätovne reinvestovať na udržanie a zvyšovanie kvality produkcie,“ zdôraznil Mihálik.
Dodal, že Steiger prešiel krízou pomerne dobre a zachoval si i podiel na trhu. Počas vlaňajšieho krízového roku si udržal ziskové hospodárenie a dokonca zvýšil celkové tržby zo 14,07 milióna na 14,14 milióna eura, pri výstave 180.000 hl piva z vlastnej produkcie. Steiger je najstarším slovenským pivovarom s bohatou tradíciou a takmer nepretržitým varením piva od roku 1473. Varí sa v ňom v najmodernejších výrobných zariadeniach, ale stále klasickým postupom otvoreného a dlhodobého kvasenia.

Zdroj: TASR

Odporúčame

Tento článok nie je možné komentovať.